Profile zawodowe
Grupę tworzą
Piotr Cyrwus
Szymon Kuśmider
XX: Piotr Cyrwus AA: Szymon Kuśmider Tytułowymi emigrantami i zarazem jedynymi osobami dramatu są AA i XX . Zamieszkują wspólnie suterenę w nieokreślonym kraju Europy Zachodniej. Wyalienowany intelektualista AA wybrał emigrację z powodów politycznych, z kolei XX, robotnik, wyjechał wyłącznie dla zarobku. Skazani na własne towarzystwo, żyją wśród ciągłych utarczek i konfliktów, pogłębiających obustronne antagonizmy... Czas trwania przedstawienia 1 godz. 20 min RECENZJE Dzięki przenikliwej reżyserii oraz świetnemu aktorstwu Piotra Cyrwusa i Szymona Kuśmidra „Emigranci” Sławomira Mrożka czterdzieści lat po premierze objawiają piorunującą moc. (…)Powstało przedstawienie, na którym można uczyć się uważnej lektury dramatu. Cyrwus pozbawia sztukę kontekstu lat 70., przenosi ją poza konkretny czas Mimo to da się czytać wielki tekst Mrożka i najbardziej współcześnie – jako komentarz do bieżącej polskiej i wschodniej emigracji. Już nie ucieczki do wolności, a do marzenia o lepszym życiu, które staje się gorzką złudą. Tyle że to czytanie po powierzchni. (...) /Jacek Wakar, „Dziennik. Gazeta Prawna”/ Piotr Cyrwus (...) przywrócił scenie jeden z najważniejszych powojennych polskich tekstów dramatycznych. Bez reżyserskich fioritur i inscenizatorskich hopsztosów pokazał, że wygnane niemal z naszych scen psychologiczne aktorstwo po postdramatycznych głupstwach jest czymś niesłychanie odświeżającym. (…) /Tomasz Mościcki, www.teatralny.pl/ Warszawski spektakl jest przede wszystkim fachową aktorską robotą. Duetowi Cyrwus-Kuśmider udaje się wygrać niemal wszystkie napięcia zawarte w tekście Mrożka. (...) /Szymon Spichalski; www.teatrdlawas.pl/ Piotr Cyrwus (…) Jako reżyser skoncentrował się na warstwie psychologicznej tekstu, skupiając uwagę na rysunku bohaterów, na grze, którą prowadzą, aby zdobyć przewagę. Cyrwusowi jako aktorowi sprzyjał góralski nalot w jego mowie, dzięki czemu uwiarygodniał się plebejski rodowód jego bohatera. Podkreślały go także maniery XX, jego hałaśliwość, cwaniakowatość, taksowanie wzrokiem, jak daleko można się posunąć w wykorzystywaniu współlokatora. Szymon Kuśmider jako intelektualista AA grał znacznie powściągliwiej, tłumił emocje, badał towarzysza emigranckiej niedoli i tylko czasem tracił cierpliwość. Pojedynek AA z XX miał napięcia i spadki, jak pisarz zaplanował. (…) /Tomasz Miłkowski „Przegląd”/ Tutaj link do wywiadu z aktorami w Polski Radio - http://www.polskieradio.pl/130/2789/Artykul/1457388,Emigranci-Mrozka-w-Teatrze-Polskim
©SKENE Agencja aktorska, 2020. Wykonanie mindworks24.pl